Spindlar = Fascinerande?

När jag va ute och rökade inatt stod jag och tittade på spindlarna runt vårt hus :S
Och jag måste säga detta, trots att det strider mot min natur, men spindlar är rätt fascinerande ändå..
Nu tänker ni säkert att jag är knäpp, och tro mej, jag tänker det själv med, för  jag HATAR verkligen spindlar, världens äckligaste kryp, det och fästingar :/
Men iaf, jag stod och tittade på dem, hur dem bygger sitt nät, hur fort och smidigt det egentligen går..
Jag va tvungen att testa en sak, så jag askade i ett spindelnät, bara för att se vad spindlen gjorde..
Den klättrade ner där askan va, började arbeta med den, tog bort den från nätet (utan att ta isönder den, och ni vet hur lätt det är att ta isönder aska) och släppte ner biten på marken, sen började den tålmodigt bygga ihop nätet igen, nästa gång jag va ute och rökade va nätet som orört igen :/
Ni måste erkänna att det är ganska fascinerande ändå, dem måste ha ett jävla tålamod egentligen..
Och nee, jag har aldrig sagt att jag är riktigt normal ;p Haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0